viernes, 31 de enero de 2014

Aprendiendo sobre CLIL con Isabel Pérez

Hoy viernes, la asesoría de plurilingüismo del CEFIRE de Elda ha sido invitada por la Escuela Oficial de Idiomas de Elda a una actividad organizada en su sede. Contó como ponente con Isabel Pérez Torres, profesora de inglés andaluza con una amplia trayectoria en el aprendizaje integrado de lenguas y contenidos y autora de la magnífica página de recursos http://isabelperez.com.

En esta misma página es posible encontrar los contenidos del taller que ha desarrollado para un auditorio compuesto por profesorado de escuelas oficiales de idiomas de la provincia de Alicante. Concretamente, podéis consultarlos en http://www.isabelperez.com/clil/clil_8.htm.

El tema es de especial interés para el personal de las EOI, dada la incorporación de docentes a formación desarrollada en ellas con la progresiva implantación de los programas plurilingües de enseñanza en nuestra Comunidad (PPEV y PPEC). 

Durante el taller hemos tenido ocasión de conocer más sobre el reto que supone CLIL para los centros, para el profesorado de lenguas y el de contenidos no lingüísticos, y sobre algunos de sus principios metodológicos. Así mismo, hemos descubierto multitud de recursos específicos de la L2 o de CLIL, tanto correspondientes a lenguaje de uso general en el aula como a lenguaje académico y técnico. Os animamos a visitar estos recursos, conocerlos e incorporarlos en la medida de vuestras necesidades a vuestra práctica. No tienen desperdicio. 

Muchísimas gracias a la EOI de Elda por la oportunidad de asistir a una actividad tan enriquecedora.

jueves, 30 de enero de 2014

Randall's ESL Cyber Listening Lab

Excellent and extensive listening resource for English learners created by Randall Davis. This webpage helps ESL/EFL students improve their listening comprehension skills through practice with self-grading quiz pages. It provides one of the largest selections of listening comprehension activities on the Internet.


lunes, 20 de enero de 2014

MES English

MES (Mighty Education Systems) by Max Cox provides access to resources for teachers of young learners. All of the resources are designed to be versatile and useful in many preschool and K-6 classrooms. They include free flashcards, printable worksheets and handouts to match, phonics worksheets, printable ESL games, printable certificates, stickers to print, and other activities all ready for printing.

You can find this and more at:

jueves, 16 de enero de 2014

Convocatòria per a la realització de cursos en línia d'anglés dirigits al professorat d'ensenyances no universitàries

Es important accedir a la convocatòria i llegir-la integrament. La present convocatòria de cursos de formació en línia complementa la convocatòria de cursos presencials que ja està en el període de realització.

Objecte de la convocatòria.
Convocar la realització de cursos en línia des del nivell A1 fins el nivell C2 del MECR.

Destinataris.
Podrà participar en la formació al professorat amb destinació en centres educatius sostinguts amb fons públics dels nivells d’ensenyança no universitaris, el professorat interí i en borsa de treball, com establix l’Orde 65/2012.

Places i nivells.
S’oferixen 6.500 places sense diferenciar per nivell inicial. A partir del nivell de partida es podrà accedir i superar tots els nivells sense restriccions fins a assolir un nivell C2.

Inscripció i formalització de la matrícula.
a) Docents no funcionaris. Els docents no funcionaris hauran d'acreditar que estan ocupant un lloc docent mitjançant una nòmina actualitzada.

b) Inscripció. La sol•licitud d'inscripció es farà a través de la pàgina web del Servici de Formació del Professorat, accessible a través de la pàgina web de Conselleria d’Educación, Cultura i Esport: http://www.cece.gva.es, en l’apartat d’Educació/Formació del Professorat/ Plurilingüisme.
El període d'inscripció serà des del dia de la publicació d’esta convocatòria en la pàgina web fins el 24 de gener de 2014.
La llista definitiva d'admesos amb plaça, d'admesos en espera i de no admesos es publicarà a partir del 7 de febrer de 2014. La formació començarà el 17 de febrer de 2014 i finalitzarà el 31 de desembre de 2014, organitzada en dos mòduls independents.

c) Condicions d’exclusió.
Les inscripcions realitzades per persones que es troben en qualsevol de les següents situacions seran EXCLOSES.

- Els participants en la  convocatòria de la Direcció General d'Innovació, Ordenació i Política Lingüística per a la realització de cursos presencials d'anglés.
- Els alumnes de grups oficials d’EOI, en qualsevol de les seues modalitats.

d) Prioritat d'admissió:
1 Professorat que ha sigut apte en un curs de Formació Permanent de competència comunicativa en anglés, organitzat pel Servici de Formació del Professorat durant el curs 2012/2013.
2 Professorat que actualment impartix docència en Formació Professional i Ensenyaments Artístics i Esportius.
3 Professorat especialista en Educació Infantil que actualment impartix docència en esta etapa.
4 Professorat d’Educació Primària i Secundària no especialista en llengua estrangera que pertany a la xarxa de centres plurilingües o a un centre plurilingüe experimental.
5 El professorat que ha superat les proves d’acreditació de B2 en la formació de competència comunicativa en anglés del curs 2012-2013.
6 Resta del professorat.

Característiques del curs.
S'organitza en dos mòduls independents. Al finalitzar cada mòdul, aquells alumnes que han cursat el nivell B2 o superior podran realitzar les proves específiques d’acreditació de nivell d’anglés del Servici de Formació del Professorat per poder inscriure's en el curs de capacitació en llengües estrangeres.

Les característiques dels mòduls de formació són:
- El primer mòdul es realitzarà de febrer a juny, i el segon mòdul es realitzarà de juliol a desembre.
- Cada mòdul serà equivalent a 60 hores de formació.
- Cada mòdul tindrà la seua avaluació i corresponent certificació.
- La obtenció d'una plaça i la superació del primer mòdul assegura la continuïtat en el segon mòdul.

Es obligatòria la realització de les activitats del curs en la seua totalitat amb una dedicació mínima de tres hores a la setmana.
Per avançar en el nivells del curs, s'haurà de superar la prova final de cada nivell.

Condicions de certificació.
La superació de cada mòdul implicarà l’obtenció d’una certificació de formació permanent de 60 hores.
No obstant això, l’obtenció de l’acreditació oficial o títol del nivell de coneixement de la llengua s’haurà de realitzar segons el disposat en l’Orde 93/2013 o a través de les institucions recollides en el Decret 61/2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s’establix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres a la Comunitat Valenciana i es crea la Comissió d’Acreditació de Nivells de Competència en Llengües Estrangeres. 

Management and Memory Tour. Trinity College


Ayer miércoles en el CEFIRE de Valencia asistimos a la jornada formativa organizada por el Servicio de Enseñanza en Lenguas Management and Memory, que contó con el profesor Richard Bradley del Trinity College como ponente.


Básicamente se repasaron estrategias y técnicas de carácter práctico que pueden utilizarse en las aulas con el fin de:

- ahondar en la mejora de la capacidad de transferir conocimientos a la memoria a largo plazo, en especial, orientada al aprendizaje de lenguas.

- mejorar el clima en el aula, el compromiso del alumnado con su aprendizaje y su identidad y explicitar las normas que contribuyen a esto.

Podéis encontrar los contenidos trabajados en la siguiente página:

Un recurso muy interesante, por si no lo conocéis, que se mencionó durante la sesión fue el repertorio de vídeos educativos aparecidos previamente en Teachers TV:

Podéis seguir a Richard Bradley a través de su página:
http://richardbradley.info/

jueves, 9 de enero de 2014

Convocatòria auxiliars de conversa en llengües estrangeres 2014-2015

Resolució de 20 de desembre de 2013, de la Direcció General d’Innovació, Ordenació i Política Lingüística, per la qual es convoca el procediment de sol·licitud de participació en el procés de selecció dels centres públics i privats concertats als quals en el curs 2014-2015 s’assignaran auxiliars de conversa en llengües estrangeres.

miércoles, 8 de enero de 2014

Interactive maps in Flash

Interactive maps in Flash by Enrique Alonso is an excellent resource for learning Geography in English. It provides three types of educational games:

- Puzzle
- What's the name...?
- Where is...?

The games are mainly in English. Some are also available in French, German and Spanish.

Don't miss them.

domingo, 5 de enero de 2014

RoomRecess.com

RoomRecess.com is focused on providing children with free educational games. Its games reinforce important skills that are vital to elementary students and their learning process. RoomRecess.com was developed entirely by an elementary school teacher with the goal of reinforcing fundamental learning concepts in math, reading, spelling, language arts, and basic problem solving. Educational games are free, so students do not have to sign up or hold an account with RoomRecess.com.