viernes, 28 de septiembre de 2012

Novetats EOI

RESOLUCIÓ de 28 de setembre de 2012, de la Direcció General d’Innovació, Ordenació i Qualitat Educativa, per la qual s’autoritza la posada en marxa de cursos monogràfics i l’oferta formativa complementària de les ensenyances d’idiomes de règim especial, així com els cursos experimentals d’anglés de nivell C1 i C2, segons es definixen en el Marc Europeu Comú de Referència per a les Llengües, que s’impartiran a les escoles oficials d’idiomes de la Comunitat Valenciana per al curs acadèmic 2012-2013.

miércoles, 26 de septiembre de 2012

Marca. English Version

Do you like sports? Are you studying English? If your answer is yes, try this edition of one of the most popular Spanish newspapers. 

If you are a teacher, it will provide a great opportunity for you to complement your lessons in a way that appeals to your students 

http://www.marca.com/en/

martes, 25 de septiembre de 2012

OpenStax College

OpenStax College is a nonprofit organization committed to improving student access to quality learning materials. Their textbooks are developed and peer-reviewed by educators to ensure accuracy and readability. 

Through their partnerships with companies and foundations committed to reducing costs for students, OpenStax College is working to improve access to higher education for all. OpenStax College is an initiative of Rice University and is made possible through the generous support of several philanthropic foundations. 

Free open-source books: http://openstaxcollege.org/books 

jueves, 20 de septiembre de 2012

Convocatoria de cursos de formación en inglés

Cursos de INGLÉS online dirigidos al profesorado de enseñanzas no universitarias, en ejercicio en centros sostenidos con fondos públicos. 

Título del curso: Competencia comunicativa en inglés. 

Inscripción: http://www.cefe.gva.es/per/es/sfp_89_inscripcion.asp Hasta el 4 de octubre

Destinatarios y requisitos:  Es destinatario el profesorado de los centros educativos sostenidos con fondos públicos de los niveles no universitarios de enseñanza, el profesorado interino y en bolsa de trabajo. El profesorado que presta servicios en un centro concertado deberá acreditarlo mediante el contrato laboral vigente para el presente curso, o nómina actual. 

Prioridades.  
- Profesorado especialista en educación infantil que actualmente imparte docencia en ese nivel.
- Profesorado de educación primaria y secundaria no especialista en idioma extranjero que participa en proyectos lingüísticos innovadores de enseñanza plurilingüe. 

Plazas y niveles. 
Se ofertan todos los niveles hasta un B2 del MCERL. A partir del nivel inicial se podrá acceder y superar todos los niveles sin restricciones hasta superar un nivel B2. 

- 2.400 plazas para formación semipresencial. Tendrán acceso a la plataforma online (My Oxford English - modalidad A), así como a los grupos presenciales de conversación de las Escuelas Oficiales de Idiomas. 

- 600 plazas para formación semipresencial. Tendrán acceso a la plataforma online con especial seguimiento tutorial, donde además desarrollaran sesiones de conversación quincenales (My Oxford English - modalidad B). También participarán en los grupos presenciales de conversación de las Escuelas Oficiales de Idiomas. 

- 5.000 plazas para formación online. Grupo autónomo que tendrá acceso a la plataforma online (My Oxford English - modalidad A). En este tipo de formación podrá participar todo el profesorado que no tenga acceso a los horarios presenciales o sólo quiera una formación puramente online. 

Duración. 
La formación tendrá una duración de un curso escolar. El acceso a la formación online finalizará el 31 de agosto de 2013 y la prueba final se determinará durante el mes de septiembre.

lunes, 17 de septiembre de 2012

Reading Rockets

Reading Rockets is a U.S. national multimedia literacy initiative offering information and resources on how young kids learn to read, why so many struggle, and how caring adults can help.
http://www.readingrockets.org/
PDF Flyer: 
http://www.readingrockets.org/content/pdfs/readingrockets_flyer_2011.pdf 

For teachers:  professional development resources, children's books & authors, best ways to use kids' books inside the classroom, access to thousands of free classroom-ready, digital resources including videos and interactives...
http://www.readingrockets.org/audience/teachers/ 

On Twitter: https://twitter.com/readingrockets
On Facebook: https://www.facebook.com/ReadingRockets.org
On YouTube: http://www.youtube.com/user/wetalearningmedia 

miércoles, 12 de septiembre de 2012

Geocube

Geocube is an attractive online resource about Geography. Geocube is based on the principle of the Rubik Cube with six faces and 54 topics. It is a virtual and easily accessible website which is available online for free. Move the Geocube around with your mouse and explore the faces and topics.Geocube provides an accessible way to read, see and watch what Geography is and geographers do. Downloadable pdfs of all the Geocube content are available. 
This is a European initiative developed by HERODOT, the European Network for Geography in Higher Education.
Source and resource on: http://www.geo-cube.eu/

lunes, 10 de septiembre de 2012

The Teacher’s Survival Kit for Lesson Planning

Lesson design and planning is important specially at the beginning of the school year. This post by Shelly Terrell offers hundreds of resources for lesson planning for your students (taking a modern approach, using templates, websites, and social media...) . The majority of these lesson plans have a focus on teaching language learners.
You can find it on:

martes, 4 de septiembre de 2012

Jolly Phonics

Jolly Phonics is child centred approach to teaching literacy through synthetic phonics. With actions for each of the 42 letter sounds, the multi-sensory method is very motivating for children and teachers, who can see their students achieve. 



lunes, 3 de septiembre de 2012

European Framework for CLIL Teacher Education

This European Framework for CLIL Teacher Education aims to provide a set of principles and ideas for designing CLIL professional development curricula. Additionally, the Framework seeks to serve as a tool for reflection. It is proposed as a conceptual lens and model, not as a prescriptive template.

This framework is the result of a CLIL curriculum development (CLIL-CD) project financed by the Empowering Language Professionals Programme of the European
Centre for Modern Languages.