viernes, 28 de diciembre de 2012

Dos blogs para mejorar el inglés

Si en uno de nuestros últimos artículos aludía al potencial de las redes sociales para mejorar nuestro inglés, en este caso os presento dos recursos muy  útiles con el mismo fin, esta vez desde el ámbito de los blogs, que he tenido ocasión de revisar últimamente.

English onthe Rocks. Página potente con abundantes recursos asociados y entradas temáticas referidas a grammar tips, irregular verbs, idioms, phrasal verbs, false friends, slang y canciones traducidas.
En Facebook:
En Twitter: @EnglishOTR https://twitter.com/englishotr

Habla mejor inglés de Zac Tobias, un profesor americano afincado en Madrid donde se proponen recursos y ejercicios para mejorar nuestra competencia en esta lengua.
En Facebook:
En Twitter: @zactobias https://twitter.com/zactobias

miércoles, 26 de diciembre de 2012

Resources for History Teachers

Resources for History Teachers is a wikispace organized by teachers and students from the History and Political Science Teacher Education Program in the School of Education at the University of Massachusetts Amherst.

It features primary source, multicultural, and multimedia resources for teaching history in K-12 schools based on the Massachusetts History & Social Science Curriculum Framework, the AP World History Key Concepts, and the AP U.S. History Themes.


miércoles, 19 de diciembre de 2012

Busuu. Otra forma de aprender inglés online

En el blog general de ámbito lingüístico Linguelda incluimos ya hace tiempo varios enlaces referentes a comunidades o redes sociales en Internet que ofrecen formación en distintas lenguas, entre ellas, en inglés. En las modalidades gratuitas de éstas pueden encontrarse recursos muy válidos, y adaptables a distintos niveles, como complemento a esta formación.

Muy recientemente he leído un artículo de Juan Diego Polo, en la página http://wwwhatsnew.com que analiza con mucha profundidad una de las opciones más populares al respecto: BusuuPodéis encontrarlo en:

Parece que seguirá la serie comenzada con este recurso y mostrará en el futuro otras posibilidades de aprender inglés en la red. Prestaremos atención.

lunes, 17 de diciembre de 2012

Didáctica del inglés en edades tempranas

Desde el pasado viernes podéis acceder a la oferta de cursos del CEFIRE de Elda para el próximo trimestre. Entre ellos figura la reedición de Didáctica del inglés en edades tempranas, un curso impartido por Juan Rubio, profesor del Colegio Sagrada Familia de Elda con gran experiencia en el campo de la enseñanza de inglés en los primeros años. 

Bastantes docentes de infantil y primer ciclo de primaria os estáis formando en esta lengua pero también es importante que os dotéis de herramientas útiles para desarrollar la formación lingüística de vuestro alumnado desde el punto de vista de la didáctica.

Podéis informaros sobre el curso y rellenar el formulario de inscripción en:
Entrad en el curso con código: 13EL76EI031

miércoles, 12 de diciembre de 2012

English Movie (concurso de cortos en inglés)

Tras el éxito de la primera edición, Cambridge University Press convoca por segundo año el concurso de cortos English Movie para estudiantes de 4º de ESO y Bachillerato de todo el país. 

El alumnado de 4º de ESO, 1º o 2º de Bachillerato tan sólo tiene que registrarse en la web del concurso www.thenextgeneration.es desde el 10 de diciembre hasta el 10 de mayo de 2013. 

El video debe mostrar las inquietudes o intereses de los jóvenes de hoy. No hay ningún límite en cuanto a género, estilo, escenario o medios utilizados para el rodaje pero sí ha de rodarse íntegramente en inglés. 

El jurado elegirá los cinco cortos más originales y creativos que representen a la siguiente generación. Los premios consisten en viajes a Nueva York y Londres, cámaras fotográficas, iPod touch y bicis acrobáticas. 

El público también designará a otros cinco ganadores. 

Por último, habrá dos premios especiales del jurado para dos directores de los cortos, a los que se les otorgará una beca para el 1º curso de la ECAM. 

Toda la información con detalle en: 

lunes, 10 de diciembre de 2012

Children's University of Manchester

The Children's University of Manchester presents an excellent opportunity for The University of Manchester to share, with the wider community, and particularly primary schools, the excitement of the knowledge created through its pioneering research activities and teaching and learning practices. 

Resources include online interactive learning materials for use on whiteboards or PCs; video clips which will bring the University to your desktop; downloadable resources and educational games. Content will be aligned with, and complement existing Key Stage 2 web-based learning resources.

Source and resources (Science, Languages, Art, History): 

miércoles, 5 de diciembre de 2012

Clilstore

Clilstore is a store of copyleft content and language integrated teaching materials.

It is being developed by Caoimhín Ó Donnaíle at Sabhal Mòr Ostaig as part of the European funded TOOLS project (2012-2014), led by Kent Andersen in Denmark and with other Partners from Denmark, Ireland, Lithuania, Portugal, Spain and EuroCALL.

Clilstore uses Wordlink, a World Wide Web based facility which links arbitrary webpages automatically, word by word with online dictionaries. 

Language teachers can register (for free and without formality) and create units for use with their students. Many units consist of an embedded video (e.g. from Youtube) or soundfile together with a transcript.

(Source. Clilstore)

lunes, 3 de diciembre de 2012

Everyday Life Tutorials

The EDL project uses interactive, situation-based lessons to teach functional literacy skills. Each activity provides learners with the opportunity to test their knowledge of real-world situations and to develop the confidence and skills necessary to be successful in everyday life. This interactive site shows us how to work and solve everyday problems (use of maps, information on documents, job applications…)


Also on GFC Learn Free

viernes, 30 de noviembre de 2012

World AIDS Day

World AIDS Day is celebrated on December 1 each year around the world. .This day is dedicated to raising awareness of the AIDS pandemic caused by the spread of HIV infection.. Since 1995, the President of the United States has made an official proclamation on World AIDS Day. Governments of other nations have followed suit and issued similar announcements.

UNAIDS 2012 World Report:

This collection of resources from TeachersFirst is selected to help teachers and students learn more about HIV/AIDS and to plan curriculum-related projects and classroom activities related to this sensitive but important topic.

jueves, 29 de noviembre de 2012

English Video Lesson

This website offers free English video lessons for English learners and teachers. In fact, their videos are collected from and hosted by Google, Youtube, Dailymotion, etc…
Categories make it easy to find the videos that interest us, as they are classified by content, source, popularity... It can be very useful for our daily work.

viernes, 23 de noviembre de 2012

November 25. Fighting violence against women

Women's activists have marked November 25 as a day to fight violence against women since 1981. On December 17, 1999, the United Nations General Assembly designated 25 November as the International Day for the Elimination of Violence Against Women. This date came from the brutal assassination in 1960 of the three Mirabal sisters, political activists in the Dominican Republic, on orders of Dominican dictator Rafael Trujillo. To commemorate this day, we would like to share the following video, produced by UNTV for UN Women. 

In South Africa, a country often referred to as the murder and rape capital of the world, one group of women are especially at risk. Lesbians are increasingly the targets of a particularly heinous crime: "curative" or "corrective" rape, which perpetrators believe will change their sexual orientation.

 

martes, 13 de noviembre de 2012

Close your books

Amazing blog by Ana García (IES Tartessos. Camas. Sevilla) with resources for the her students and colleages (English culture, music, grammar explanations, vocabulary, activities, book reviews and literature, information about places…) and also for the families. In words of the author (http://recursostic.educacion.es/blogs/malted/index.php):

El blog tiene una frecuencia de tres entradas semanales aproximadamente, suelen ser 10 al mes durante el curso escolar; sin embargo, en la barra lateral hay un “tablón de anuncios” (noticeboard) que se actualiza de lunes a viernes con los deberes que mi alumnado debe realizar, así como otros avisos de interés (...) En las barras laterales tengo también un traductor a español de la página, un reloj (soy algo maniática del tiempo), las entradas más visitadas en la última semana (...), los últimos comentarios (para fomentar que dejen huella de su visita al blog), mi blogroll (con varios blogs de compañeros y compañeras blogfesores), el archivo y la nube de etiquetas, así como un buscador del blog (para facilitarles la búsqueda), el libro que me estoy leyendo, del cual cuando termine haré una reseña que  publicaré y algunos recursos externos que se actualizan por sí solos entre otras cosas.

Very recommended to visit:

lunes, 12 de noviembre de 2012

The History of the English Language

Infographic showing facts about the History of the English Language. 


Get the Embed Code to Add This Infographic to Your Site.
‘The History of the English Language’ courtesy of Brighton School of Business and Management.

jueves, 8 de noviembre de 2012

Europa. Kids' Corner

EU website on children's rights for for children and young people aged from 6 to 16. They can play games (divided into age groups), watch cartoons and videos and learn about their rights. 

It can be a very good CLIL resource for them. They will learn about their rights and the world around them in a funny way and, of course, in English. Games range from simple quizzes to puzzles and action game. 

More games and teaching material can be found on Teachers' Corner

lunes, 5 de noviembre de 2012

Inicio de los cursos de competencia comunicativa en inglés para le profesorado

El Servicio de Formación del Profesorado ha publicado en su página de plurilingüísmo  un resumen con las principales condiciones de participación en esta convocatoria.

Durante esta semana se procederá al alta de usuarios y usuarias en la plataforma de My Oxford English. A medida que se vayan produciendo bajas en distintas modalidades, se contactará con las personas en lista de espera. Estas personas no han de presentarse en los aularios hasta que no se les comunique que pueden hacerlo. 

La primera sesión presencial se celebrará en la semana del 12 al 16 de noviembre. Se puede incorporar el número de teléfono a la solicitud original, con el fin de facilitar la comunicación. Se puede acceder a ella a través de esta dirección.

miércoles, 31 de octubre de 2012

Cursos de competencia en inglés

Llistat definitiu d'admesos i exclosos en la modalitat semipresencial

Accedir al llistat

Llistat definitiu d'admesos i exclosos en la modalitat autònoma

Accedir al llistat

lunes, 29 de octubre de 2012

Video Tools

Very exhaustive wiki with lots of resources on video and education (how to create, design, upload, share, edit,… videos) The purpose of this wiki is to help teachers and students to use video production in class. 

jueves, 25 de octubre de 2012

Celebrating Halloween

From Wikipedia: Halloween or Hallowe'en (a contraction of its original title "All Hallows' Evening"), also known as All Hallows' Eve, is a yearly holiday observed around the world on October 31, the eve of the Western Christian feast of All Hallows. Most scholars believe that All Hallows' Eve was originally influenced by western European harvest festivals and festivals of the dead with pagan roots, particularly the Celtic Samhain (…) 

On the following webpage you will find a lot of Halloween teacher resources. It could be a good idea to take advantage of its popularity among the students and integrate the resources into your classes. 

lunes, 22 de octubre de 2012

Games to Learn English

This site is intended for students of English as a foreign language as a resource to study or review language. Its author, Owen, is an ESL teacher in China, who has worked previously as a flash Developer and web designer. He has also worked teaching English in Thailand and Vietnam.  

miércoles, 17 de octubre de 2012

Voscreen


Voscreen is a tool for developing the understandig of different languages through short video clips. After choosing your mother tongue, you are shown a series of very short video clips where a phrase is said. Then you choose “I understand” or “Show me the script”. In this last case, you are shown two possible meanings of the phrase and you will have to choose the correct one.

lunes, 15 de octubre de 2012

ColloTunes

ColloTunes are songs and videos created and performed by Jason R. Levine (a.k.a. Fluency MC) which help people with their English in a natural and funny way. Students listen, speak, and rap while playing. Fluency is all about the 3 Rs: Relax, Repeat, Remember. 

More information on http://www.colloandspark.com/ 

lunes, 8 de octubre de 2012

My Trip to London

La pasada semana nos visitó Daniel Martínez Cremades, profesor de inglés de primaria que acaba de publicar su libro My trip to London

Se trata de una lectura graduada en inglés concebida para el último ciclo de primaria o el primero de secundaria. A través del juego y de conducir al alumnado por los distintos capítulos a partir de sus decisiones sobre el contenido de la lectura, se ofrece una buena oportunidad de practicar aquella lengua y de asimilar numerosos conocimientos de tipo cultural sobre Londres o acerca de los viajes y otras prácticas cotidianas. El libro está elaborado íntegramente en presente simple y continuo, con el uso de algunos modales (have to, must, can y need) y con un vocabulario adecuado a estudiantes que se inician en la lectura en inglés. Se incluyen además un glosario de términos y gráficos.

Es una obra editada por ECU. Su precio es 7,5 €. Si se pide desde los centros directamente a la editorial, tiene un descuento de entre el 10 y el 15% y en su versión digital cuesta 3,8 .

sábado, 6 de octubre de 2012

Confirmación de cursos de formación lingüística en inglés

En la página del Servicio de formación podéis ver ya las instrucciones para el proceso de confirmación de los cursos de formación lingüística en inglés para el profesorado no universitario. El plazo de solicitudes terminó el pasado día 4 y el de confirmación comienza la próxima semana. También en esta página se os informa de las prioridades que se tienen en cuenta en la convocatoria. 

miércoles, 3 de octubre de 2012

Fichas imprimibles para ESL

A través de una entrada en el blog de Pilar Torres, hemos tenido noticia de un recurso de entre los diversos que proporcionan fichas imprimibles para utilizar en la clase de inglés. 

Se trata de ISLCOLLECTIVE, una comunidad de profesores y profesoras de inglés como segunda lengua que comparten materiales desarrollados en sus prácticas de forma gratuita, esto es, la comunidad se nutre del trabajo subido por todas las personas que participan en ella y están llamadas a compartirlo por sencillo que pueda parecer. Además, esta red de profesorado, permite el contacto entre docentes de distintas partes del mundo a través de foros. 

Nos resultan especialmente interesantes las opciones de búsqueda de fichas: competencia, nivel, tipo de material, alumnado al que va destinado, ámbito gramatical y de vocabulario, etc. Podéis visitarlo en: http://en.islcollective.com/

lunes, 1 de octubre de 2012

Classroom 2.0

Classroom 2.0 is a free, community-supported network for those interested in Web 2.0, Social Media, and Participative Technologies in the classroom. It has over 70,000 members from 188 countries. Teachers can participate in discussions, receive event notifications and find and connect with colleagues from all over the world. 

Sign Up for Classroom 2.0 (All memberships will have to be approved)

viernes, 28 de septiembre de 2012

Novetats EOI

RESOLUCIÓ de 28 de setembre de 2012, de la Direcció General d’Innovació, Ordenació i Qualitat Educativa, per la qual s’autoritza la posada en marxa de cursos monogràfics i l’oferta formativa complementària de les ensenyances d’idiomes de règim especial, així com els cursos experimentals d’anglés de nivell C1 i C2, segons es definixen en el Marc Europeu Comú de Referència per a les Llengües, que s’impartiran a les escoles oficials d’idiomes de la Comunitat Valenciana per al curs acadèmic 2012-2013.

miércoles, 26 de septiembre de 2012

Marca. English Version

Do you like sports? Are you studying English? If your answer is yes, try this edition of one of the most popular Spanish newspapers. 

If you are a teacher, it will provide a great opportunity for you to complement your lessons in a way that appeals to your students 

http://www.marca.com/en/

martes, 25 de septiembre de 2012

OpenStax College

OpenStax College is a nonprofit organization committed to improving student access to quality learning materials. Their textbooks are developed and peer-reviewed by educators to ensure accuracy and readability. 

Through their partnerships with companies and foundations committed to reducing costs for students, OpenStax College is working to improve access to higher education for all. OpenStax College is an initiative of Rice University and is made possible through the generous support of several philanthropic foundations. 

Free open-source books: http://openstaxcollege.org/books 

jueves, 20 de septiembre de 2012

Convocatoria de cursos de formación en inglés

Cursos de INGLÉS online dirigidos al profesorado de enseñanzas no universitarias, en ejercicio en centros sostenidos con fondos públicos. 

Título del curso: Competencia comunicativa en inglés. 

Inscripción: http://www.cefe.gva.es/per/es/sfp_89_inscripcion.asp Hasta el 4 de octubre

Destinatarios y requisitos:  Es destinatario el profesorado de los centros educativos sostenidos con fondos públicos de los niveles no universitarios de enseñanza, el profesorado interino y en bolsa de trabajo. El profesorado que presta servicios en un centro concertado deberá acreditarlo mediante el contrato laboral vigente para el presente curso, o nómina actual. 

Prioridades.  
- Profesorado especialista en educación infantil que actualmente imparte docencia en ese nivel.
- Profesorado de educación primaria y secundaria no especialista en idioma extranjero que participa en proyectos lingüísticos innovadores de enseñanza plurilingüe. 

Plazas y niveles. 
Se ofertan todos los niveles hasta un B2 del MCERL. A partir del nivel inicial se podrá acceder y superar todos los niveles sin restricciones hasta superar un nivel B2. 

- 2.400 plazas para formación semipresencial. Tendrán acceso a la plataforma online (My Oxford English - modalidad A), así como a los grupos presenciales de conversación de las Escuelas Oficiales de Idiomas. 

- 600 plazas para formación semipresencial. Tendrán acceso a la plataforma online con especial seguimiento tutorial, donde además desarrollaran sesiones de conversación quincenales (My Oxford English - modalidad B). También participarán en los grupos presenciales de conversación de las Escuelas Oficiales de Idiomas. 

- 5.000 plazas para formación online. Grupo autónomo que tendrá acceso a la plataforma online (My Oxford English - modalidad A). En este tipo de formación podrá participar todo el profesorado que no tenga acceso a los horarios presenciales o sólo quiera una formación puramente online. 

Duración. 
La formación tendrá una duración de un curso escolar. El acceso a la formación online finalizará el 31 de agosto de 2013 y la prueba final se determinará durante el mes de septiembre.

lunes, 17 de septiembre de 2012

Reading Rockets

Reading Rockets is a U.S. national multimedia literacy initiative offering information and resources on how young kids learn to read, why so many struggle, and how caring adults can help.
http://www.readingrockets.org/
PDF Flyer: 
http://www.readingrockets.org/content/pdfs/readingrockets_flyer_2011.pdf 

For teachers:  professional development resources, children's books & authors, best ways to use kids' books inside the classroom, access to thousands of free classroom-ready, digital resources including videos and interactives...
http://www.readingrockets.org/audience/teachers/ 

On Twitter: https://twitter.com/readingrockets
On Facebook: https://www.facebook.com/ReadingRockets.org
On YouTube: http://www.youtube.com/user/wetalearningmedia 

miércoles, 12 de septiembre de 2012

Geocube

Geocube is an attractive online resource about Geography. Geocube is based on the principle of the Rubik Cube with six faces and 54 topics. It is a virtual and easily accessible website which is available online for free. Move the Geocube around with your mouse and explore the faces and topics.Geocube provides an accessible way to read, see and watch what Geography is and geographers do. Downloadable pdfs of all the Geocube content are available. 
This is a European initiative developed by HERODOT, the European Network for Geography in Higher Education.
Source and resource on: http://www.geo-cube.eu/

lunes, 10 de septiembre de 2012

The Teacher’s Survival Kit for Lesson Planning

Lesson design and planning is important specially at the beginning of the school year. This post by Shelly Terrell offers hundreds of resources for lesson planning for your students (taking a modern approach, using templates, websites, and social media...) . The majority of these lesson plans have a focus on teaching language learners.
You can find it on:

martes, 4 de septiembre de 2012

Jolly Phonics

Jolly Phonics is child centred approach to teaching literacy through synthetic phonics. With actions for each of the 42 letter sounds, the multi-sensory method is very motivating for children and teachers, who can see their students achieve. 



lunes, 3 de septiembre de 2012

European Framework for CLIL Teacher Education

This European Framework for CLIL Teacher Education aims to provide a set of principles and ideas for designing CLIL professional development curricula. Additionally, the Framework seeks to serve as a tool for reflection. It is proposed as a conceptual lens and model, not as a prescriptive template.

This framework is the result of a CLIL curriculum development (CLIL-CD) project financed by the Empowering Language Professionals Programme of the European
Centre for Modern Languages.

jueves, 30 de agosto de 2012

Comics in the Classroom

Comics are an effective tool for engaging students. Comics also have the ability to meet the needs of students in a variety of learning styles.
The Guardian Teacher Network offers some comic-themed resources, activities and ideas for lessons.
http://www.guardian.co.uk/teacher-network/2012/aug/26/teaching-with-comic-books?CMP=twt_gu

martes, 28 de agosto de 2012

Busy Teacher

BusyTeacher.org is a place where teachers share their printable worksheets (more than 7,000), lesson plans and lesson activities with colleagues for free. 
The resources can be very helpful in preparing your lessons and inspiring new excercises or ideas.

martes, 21 de agosto de 2012

Planning the first day of school

Larry Ferlazzo, an English and Social Studies teacher at Luther Burbank High School in Sacramento, shares some free online resources for planning the first day of school. You can find them on his blog.

Game-Based Learning

Top 20 best blogs that cover gamification/game-based learning. According to Wikipedia, Game-Based Learning (GBL) is a branch of serious games that deals with applications that have defined learning outcomes. Generally they are designed in order to balance the subject matter with the gameplay and the ability of the player to retain and apply said subject matter to the real world.

sábado, 18 de agosto de 2012

Beques d'assistència lingüística en anglés

En el DOCV del 16 d'agost s'ha publicat l'ORDE 54/2012, de 9 d'agost, de la Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació, per la qual es convoquen 329 beques per a la realització de pràctiques professionals en matèria d'assistència lingüística en anglés en centres docents dependents de la Generalitat durant l'exercici 2012-2013.

viernes, 3 de agosto de 2012

London 2012

Celebrate the 2012 Summer Olympics with infographics to learn all about the historic games. 
http://visual.ly/olympic-infographics

martes, 24 de julio de 2012

Solicitud de intercambio virtual

Desde el SEL hemos recibido el siguiente aviso de una profesora de español norteamericana interesada en un intercambio a través de Internet (correos, Skype, proyectos virtuales, etc.) con profesorado español y grupos de alumnado de entre 13 y 16 años. Ella trabaja en un escuela pública del estado de Florida y su alumnado tiene un nivel básico de español.



Cascade DuSel
Spanish Profesor, Pasco eSchool
cdusel@pasco.k12.fl.us
http://eschool.pasco.k12.fl.us/


lunes, 23 de julio de 2012

Do Coyle on CLIL

II Congreso Internacional de Enseñanza Bilingüe. Ponencia plenaria de Do Coyle.


jueves, 19 de julio de 2012

Links into Languages

This programme has produced a series of free resources for teachers of primary, secondary, and post-16 languages. From CLIL to transition and from alternative accreditation to progression, these materials have been created and tested by groups of practising teachers and others working with languages.
The Links into Languages programme is now closed. Its legacy website offers resources from over 100 LinkedUp projects.
Resource finder:

viernes, 13 de julio de 2012

Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning

The Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning (LACLIL) is a peer-reviewed journal focused on CLIL (Content and Language Integrated Learning), multilingualism, interculturalism, and CALL (computer-assisted language learning), throughout Latin America and around the world aimed at teachers, researchers, and educational administrators who are interested in researching, implementing, or improving language-learning approaches, techniques, materials, and policies.

Twitter: @lacliljournal

lunes, 9 de julio de 2012

Lingofeeds

Lingofeeds provides a guide to professional English, that is to say, specific English learning materials for professional purposes. Instead of providing general examples of grammar and usage, Lingofeeds materials employ key phrases taken from specific industries. Examples are recorded by native speakers.

viernes, 6 de julio de 2012

Free Flash Resources for Teachers

Free flash resources for teachers by Stewart J.J. Davies: clock, pairs, darts, random chance, bingo, real deal, wheel of fortune, who wants to be a millionaire and other stuff. These resources are given freely to be used and edited. Source code is included for flash developers and may be used to edit games. Games, even if edited are not to be redistributed or sold.
Source and downloading:

martes, 3 de julio de 2012

English Grammar Rules. Grammarly Handbook

Free online explanation of grammar rules: grammar, punctuation, mechanics, sentence style and sentence clarity, writing (basics, academic writing, organization, development, revising and editing, research and documentation)

Also by Grammarly (only free resources):
Dictionary and Thesaurus http://words.grammarly.com/

jueves, 28 de junio de 2012

Power Searching with Google

Power Searching with Google is a free online, community-based course showcasing search techniques and how to use them to solve real, everyday problems. It features:

- Six 50-minute classes.
- Interactive activities to practice new skills.
- Opportunities to connect with others using Google Groups, Google+, and Hangouts on Air.
- Upon passing the post-course assessment, a printable Certificate of Completion will be emailed to you.

Registration is open from June 26, 2012 to July 16, 2012. New classes will become available Tuesday, Wednesday, and Thursday starting on July 10, 2012 and ending on July 19, 2012. Course-related activities will end on July 23, 2012.

Source (information and registration):

lunes, 25 de junio de 2012

Eurobarometer

Attitudes towards mulitlingualism in Spain.
European and their languages. Special Eurobarometer 386. Report. Publication: June 2012.

martes, 19 de junio de 2012

ReadWriteThink

ReadWriteThink (RWT) is a web, the mission of which is to provide educators, parents, and afterschool professionals with access to the highest quality practices in reading and language arts instruction by offering the very best in free materials.
Its partners are IRA (International Reading Association, an organization dedicated to improving the quality of reading instruction), NCTE (National Council of Teachers of English, a membership organization dedicated to improving the teaching and learning of English and the language arts at all levels of education) and the Verizon Foundation, Verizon Thinkfinity.

RWT publishes classroom materials (you can explore them by grade), parent and afterschool resources and information, events and guides for professional development.

lunes, 18 de junio de 2012

VIII Escuela de Verano de Almagro: La escuela y el bilingüismo. AICLE: ¿realidad o ficción?

Estas Jornadas tienen como objetivo y debatir los diferentes enfoques del aprendizaje integrado de contenidos y lenguas extranjeras (AICLE) en el territorio español, valorar los resultados hasta la fecha y reflexionar sobre sus perspectivas de futuro. Se estructurarán a través de cuatro conferencias plenarias y de ámbitos de estudio desarrollados en paralelo.
 
Las jornadas tendrán lugar en Almagro, del 16 al 18 de julio de 2012, en el Palacio Condes de Valparaíso.
El plazo para las solicitudes terminará el 9 de julio. (Las plazas son limitadas)
El precio de la inscripción (consultar extras incluidos) es de 45 euros.

Información completa:

viernes, 15 de junio de 2012

Domenec Perramon's CLIL Blog

The aim of this blog is to serve as a virtual place where all the teachers involved in the CLIL Program at the IES Domenec Perramon (Arenys de Munt) can find resources for their subjects and can see what their colleagues from other departments are doing. The blog also offers an opportunity to share and post all the ideas, exercises, lessons, etc. related to CLIL.

jueves, 7 de junio de 2012

Discovery Education


Discovery Education offers a breadth and depth of digital media content. These free classroom resources complement and extend learning beyond the bell, engaging students and giving them a chance to experience people, places and events. It also offers an opportunity for them to take charge of their own learning with high quality, engaging, relevant tools. It includes programs and contests, interactive games, puzzles, lesson plans, videos and more. (Source: Discovery Education)

martes, 5 de junio de 2012

Physics Games.net

Online physics-based games for your web or your blog. You can embed them into your webs or blogs by copying and pasting code. 
An example:


jueves, 31 de mayo de 2012

Teaching Ideas

Since 1998 Teaching Ideas has been sharing thousands of free lesson ideas, activities and resources which you can use in your classroom.

Literacy, Maths, Science, Information and Communication Technology, Design Technology, Geography, History, Art, Music, Physical Education, Religion, Early Years, Foreign Languages, Special Needs, Management, Themes…

lunes, 28 de mayo de 2012

Ayudas para cursos de inmersión en inglés de la UIMP

Resolución de 25 de abril de 2012, de la Secretaría de Estado de Educación, Formación Profesional y Universidades, por la que se convocan ayudas para participar en cursos de inmersión en lengua inglesa organizados por la Universidad Internacional Menéndez Pelayo, destinadas a titulados en Máster en Profesorado de Enseñanza Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas y a Maestros.

miércoles, 23 de mayo de 2012

Road To Grammar

Road To Grammar is a site for ESL, TESL, EFL, TEFL, TOEFL, grammar and vocabulary practice (quizzes, extra practice, games, downloads for teachers and students... It includes answers and pdf documents).

You can also create your own quiz and host it on Road To Grammar

There is a version of Road To Grammar that has been cleaned up and made more attractive to younger learners for up to age 13: Road To Grammar Jr. http://www.roadtogrammar.com/junior/

On Twitter: @RoadToGrammar

lunes, 21 de mayo de 2012

Música en inglés

Hace una semana desde el IES la Nía de Aspe me preguntaron por recursos que pudieran ser útiles para impartir la materia de música en inglés en primer ciclo de ESO. Por si a alguien más le resulta útil, añado aquí algunas referencias que les hice llegar.

MUSIC TEACHER'S RESOURCE SITE http://www.mtrs.co.uk/
MUSIC THEORY (EXERCICES) http://www.musictheory.net/exercises

Fin de los módulos de inglés en Elda

Ayer día 14 terminaron los tres módulos de inglés de PIALE que se han desarrollado desde febrero en Elda: uno en el CEFIRE y dos en la Escuela Oficial de Idiomas. Desde la asesoría esperamos que todos y todas las participantes hayan aprovechado esta buena oportunidad de formación y sigan en el camino de adquirir una competencia en esa lengua fundamental para hacer realidad un modelo de escuela plurilingüe.

Durante la semana terminarán también los seis módulos coordinados desde el CEFIRE de Elda y que se desarrollan en la comarca de la Vega Baja.

Nuestro agradecimiento a todas las profesoras de los módulos y a las personas y centros que han colaborado cediendo instalaciones para que pudieran desarrollarse en las mejores condiciones, así como a la asesora del CEFIRE de Orihuela Marina Blanco, que ha apoyado desde allí la marcha de los módulos de Orihuela, Torrevieja y Benijófar.

lunes, 14 de mayo de 2012

Teaching Literature in English for Young Learners

1st International Conference: Teaching Literature in English for Young Learners. The conference will be held at the Facultat de Magisteri at the Universitat de València (Spain), on the 25-26 October 2012.

The Conference will devote special attention to the educational, social and practical dimensions of teaching literature in English today.


The organization encourages scholars, teachers or writers to submit proposals. Abstracts from 300 to 500 words should be sent to teachlit@uv.es before 20 June 2012. All abstracts will be peer-reviewed, and notification of acceptance will be sent before 20 July. Finally, papers accepted should be submitted by 5 September. Abstracts and full papers should be submitted electronically in MS Word and PDF format. They should be written in Times New Roman, 12 pt, double spaced, left justified. The recommended length for articles is 2,500 words. All conference papers will be published in a CD-Rom. A selection of papers will also appear as a volume in a prestigious international publication to be determine.